DEGREE INTERNSHIP.

Assalamualaikum,,

yess, as you see the title. Selepas dua tahun aku punya degree now aku proceed dengan internship. Aku amik keputusan untuk pindah ke Shah Alam dr Kuala Lumpur. Dua bulan dah aku mula intern niy. and now, aku org Shah Alam okeyyy.... hehehe.

aku ada jer tulis entry, tapi semuanya aku simpan kat draft. tak tahu lah kenapa aku tak publish. HAHAHA!

okey, back to my internship story. aku intern bukan lah dalam company yang besar pun. ada sebab tersendiri kenapa aku pilih company ni. first, sebab aku rasa mmg field ni kena dengan jiwa aku, second sebab aku mmg nak keluar dari KL. Third, sebab dirahsiakan. ecehhh~ poyo gila kan.

Intern degree ni a bit diffrent lah dr intern masa diploma dulu. diploma dulu masuk masuk je main mesin fotostet, angkat call, filing. tu je lah keje aku. But, for this time. bulan yang pertama tuu.. langsung aku tak main dengan telefon, mesin and filing. fuhhhh ! banyak lah belajar benda baru.

for those yang nak praktikal tuu, tak semestinya kene cari company yang besar besar, the bigger company you choose the less thing you gonna learn. yupp, sbb company besar ni banyak P&C. so tak semua bende dia akan ajar kau, plus masing masing ada task masing masing. silap silap bertegur pun jarang. HAHAHA. Kalau intern company kecik ni, kau akan belajar from A to Z. how they establish, how they manage their account, hpw to do that, how to do this. ni berdasarkan apa yang aku lalui masa praktikal time diploma and degree.

dah lah, tu je nak tulis. hihhi. nnti aku share cerita lain ehh.

have a nice day everyone !


writing for fun :)

No comments:

Post a Comment